Nissan 200SX S14 Silvia 500+LE, 600+Nm



Az SR20DET 1998ccm-es motor főtengelye maradt gyári, blokkja első túlméretes kovácsolt alumínium dugattyúkat, pro szériás I profilos hajtókarokat, új gyári olajpumpát, vízpumpát, vezérműláncot és feszítőt, gyári tömítéseket, új csapágyakat kapott. A hengerfej portolva lett, új nagyobb szelepeket, erősebb szeleprugókat, titán rugótányérokat nagyobb nyitású és emelésű vezérműtengelyeket, állítható vezérmű kerekeket kapott. Szívósor a jelentősen átváltoztatott motorkarakterisztikához lett választva, nagyobb pillnagószelepet, és nagyobb felső táplálású befecskendezőfejeket, új üzemanyaghidat, állítható benzinnyomásszabályzót kapott.

A turbó a gyárinál jóval nagyobb dupla golyóscsapágyasra lett cserélve, ezért át lett helyezve alulról felülre az új rozsdamentes leömlő segítségével. A turbó külső wastegate-esre lett átalakítva, és az áthelyezett turbóhoz lett igazítva a downpipe. A légtömegmérő a gyárinál kétszer nagyobb keresztmetszetűre lett cserélve.

A víz hűtése a gyárinál vastagabb aluhűtő, és egy belülről állítható dupla elektromos ventillátorral lett megoldva. Az olaj hőmérséklete egy termosztátos olajhűtővel, és egy jóval nagyobb bordázott felületű löttyenésmentes alukarterrel van normál keretek között tartva. A motor vezérlését a gyári komputer végzi, melyet egy menet közben valós időben módosítható memóriapanellel bővítettünk, azt műszereink segítségével teljesen egyedileg felprogramoztuk. Ki lett egészítve az ECU egy állítható Gizzmo rajtelektronkiával, melyet a kétfokozatú állítható shift light segítségével bármikor könnyedén átállíthatunk a kívánt fordulatszámra. Kapott egy pár új műszert, így egyszerre figyelni lehet menet közben a benzin levegő keverék arányt, a kipufogógáz hőmérsékletet, olajnyomást, olajhőfokot, turbó nyomást. A turbónyomás belülről szabályozható.

A jelentősen megnövekedett teljesítmény miatt kapott egy új 300ZX Twin Turbó váltót short shifterrel, melyet egy átalakító segítségével raktunk fel, kapott egy hatágú szinterkuplungot szettet, K-Sport teljesen állítható futóművet, Greddy merevítőket. Elöl Porsche hátul 300ZX fékek vannak.

A teljesítmény egyenlőre csak 6000 fordulatig lett lemérve. A méréskor még igen friss volt a motor, kíméltük a nagy terheléstől. A zöld és a kék a teljesítmény és a nyomaték 1,1báron, a lila és piros pedig 1,6báron. Jól látszik, hogy minden görbe még tovább emelkedne.