Nissan 200SX S14 Silvia 340+++LE, 505Nm



Az SR20DET 1998ccm-es motor főtengelye maradt gyári, blokkja második túlméretes kovácsolt alumínium dugattyúkat, H profilos hajtókarokat, új gyári olajpumpát, vízpumpát, vezérműláncot és feszítőt, gyári tömítéseket, új csapágyakat kapott.

A hengerfej portolva lett erősebb Tomei szeleprugókat, Tomei titán rugótányérokat nagyobb nyitású és emelésű Tomei vezérműtengelyeket kapott. A legújabb Greddy szívósor keült rá új Pulzar pillangóval. Nismo állítható benzinnyomásszabályzó, Sard injectorok, Walbro benzinpumpa látja el a motort üzemanyaggal.

A turbó a gyárinál nagyobb dupla golyóscsapágyasra lett cserélve, de maradt a gyári helyén. A wastegate állítható HKS. A 76mm-es kipufogórendszer a turbótól indul.. A légtömegmérő 300ZX-é. A jóval nagyobb bordázott felületű löttyenésmentes alukarter a kanyarokban segít, hogy mindig legyen olaj az olajpumpa szívócsövénél és a hűtésben is segít.

A motor vezérlését a gyári komputer végzi, melyet egy menet közben valós időben módosítható memóriapanellel bővítettünk, azt műszereink segítségével teljesen egyedileg felprogramoztuk. Ki lett egészítve az ECU egy állítható Gizzmo rajtelektronkiával, melyet a kétfokozatú állítható shift light segítségével bármikor könnyedén átállíthatunk a kívánt fordulatszámra. Kapott egy pár új műszert, így egyszerre figyelni lehet menet közben a benzin levegő keverék arányt, a kipufogógáz hőmérsékletet, olajnyomást, olajhőfokot, turbó nyomást. A turbónyomás belülről szabályozható egy Apexi AVCR segítségével, mellyel a fordulatszám, gázpedálállás, sebesség, fokozat függvényében finomítható a az adott pillanatban kívánt nyomás.

A jelentősen megnövekedett teljesítmény miatt kapott egy OS Giken OS5 erősített váltóbelsőt, teljesen átváltoztatott áttételekkel, kapott egy hatágú szinterkuplungot szettet, K-Sport teljesen állítható futóművet, Greddy merevítőket.

Elöl 330mm 8 dugattyú,-hátul K-Sport 330mm-es 6dugattyús fékek vannak. Hátul a kerékdőlés, kerékösszetartás elől az utánfutás K-Sport GL szemes lengőkarok segítségével állítható. A gyári sperdifi hamarosan egy Kaaz lamellás difire lesz cserélve.

A mérés (340LE, 505Nm tavaly készült, azóta jelentősen átalakult a motor.